Πως η κλασική διαφήμιση μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας και πως διαφέρει από το marketing του διαδικτύου;

Η διαφήμιση είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες προώθησης μιας επιχείρησης. Κανείς δεν μπορεί να βγει στην αγορά, χωρίς να κάνει χρήση ενός διαφημιστικού προϊόντος, είτε αυτό είναι η διανομή φυλλαδίων https://letterbox.gr/ , είτε μια διαφήμιση στο διαδίκτυο. Παρόλο που το Internet marketing κερδίζει συνεχώς έδαφος, η κλασική διαφήμιση εξακολουθεί να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Στη συνέχεια, θα δούμε τις σημαντικές διαφορές και τα οφέλη που υπάρχουν για μια επιχείρηση.

Η κλασική διαφήμιση περιλαμβάνει διάφορα παραδοσιακά μέσα που γνωρίζουμε σχεδόν όλοι:

  • Η τηλεόραση και το ραδιόφωνο μπορούν να απευθυνθούν σε ένα μαζικό κοινό και να επηρεάσουν ταυτόχρονα εκατομμύρια θεατές, σε συγκεκριμένες ώρες τηλεθέασης. Τα διαφημιστικά σποτ της τηλεόρασης είναι και τα πιο ακριβά, γι’ αυτό απευθύνονται κυρίως σε μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους μέσα από την τηλεόραση. Από την άλλη, το ραδιόφωνο μπορεί να περάσει κάποιο μήνυμα στο κοινό του, αλλά η διαφήμιση δεν κοστίζει τόσο ακριβά. Γενικά, είναι ένα προσιτό μέσο για όλα τα μεγέθη των εταιρειών.
  • Οι εφημερίδες και τα περιοδικά προσφέρουν έντυπα φυλλάδια και ολοσέλιδες καταχωρίσεις. Και αυτά απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό, μόνο που στις μέρες μας λίγοι ασχολούνται με τον έντυπο τύπο. Οι περισσότεροι θα χαζέψουν τις ειδήσεις στο διαδίκτυο και αυτό πολύ επιγραμματικά. Ωστόσο, υπάρχει ένα φανατικό κοινό που θα αφιερώσει λίγη ώρα από το πρωινό του για να διαβάσει χαλαρά μια εφημερίδα. Οι τιμές διαφέρουν ανά εφημερίδα και αριθμό φύλλων κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, η διαφήμιση σε μια τοπική εφημερίδα δεν έχει την ίδια τιμή όπως σε μια Αθηναϊκή. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο διαδίκτυο με κάποια ηλεκτρονική σελίδα που προωθεί ειδήσεις και ενημερωτικό υλικό.
  • Οι πινακίδες, οι αφίσες, και τα ηλεκτρονικά banners σε δημόσιους χώρους είναι μια καλή τακτική προώθησης που δεν κοστίζει πολύ. Αυτό πάντα εξαρτάται από την τοποθεσία όπου θα στηθεί το προϊόν.
  • Μια πιο προσωπική και άμεση επαφή είναι και η διανομή φυλλαδίων με αλληλογραφία ταχυδρομείου που αποστέλλεται απευθείας στον καταναλωτή.

Το Internet marketing περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές διαφήμισης που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο. Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  1. Social media marketing: Προώθηση σε πλατφόρμες όπως Facebook, Instagram, TikTok και LinkedIn
  2. Email marketing: Στοχευμένη επικοινωνία με πελάτες μέσω email
  3. Προώθηση με SEO (Search Engine Optimization): Βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για να έχει υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
  4. Διαφήμιση PPC (Pay-Per-Click): Διαφήμιση με πληρωμή ανά κλικ, όπως οι καμπάνιες Google Ads
  5. Content marketing: Δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου, όπως άρθρα, blogs ή βίντεο

Οι διαφορές μεταξύ κλασικής και διαδικτυακής διαφήμισης είναι οι εξής:

  • Κοινό στόχευσης: Η κλασική διαφήμιση στοχεύει σε ευρύ κοινό ενώ το Internet marketing επιτρέπει την ακριβή στόχευση κοινού με βάση τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, τα ενδιαφέροντα και άλλα δεδομένα που συλλέγονται από τις σελίδες των χρηστών.
  • Μέτρηση αποτελεσματικότητας: Η μέτρηση της αποτελεσματικότητας στην κλασική διαφήμιση είναι πιο δύσκολη. Για παράδειγμα, είναι δύσκολο να γνωρίζετε πόσοι καταναλωτές έτρεξαν να αγοράσουν ένα προϊόν από τη στιγμή που είδαν μια τηλεοπτική διαφήμιση. Αυτό, όμως, μπορεί να μετρηθεί διαφορετικά. Αντίθετα, σε μια διαφήμιση στο διαδίκτυο, μπορούμε να παρακολουθήσουμε άμεσα τα αποτελέσματα, όπως τα κλικ που θα κάνει ο χρήστης, τις πωλήσεις, τις εγγραφές στη φόρμα επικοινωνίας. Αυτό γίνεται μέσα από διάφορα εργαλεία που διατίθενται στους επαγγελματίες, όπως το Google Analytics.
  • Αλληλεπίδραση: Η κλασική διαφήμιση είναι μια μονόδρομη διαδικασία. Η επιχείρηση στέλνει το μήνυμα και ο καταναλωτής το δέχεται παθητικά. Στο διαδίκτυο, τα προγράμματα λειτουργούν διαδραστικά και μπορεί να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία. Μέσα από τα social media, οι καταναλωτές μπορούν να σχολιάσουν, να μοιραστούν ή να συζητήσουν μια διαφήμιση, ακόμα και να δηλώσουν την άρνησή τους.
  • Ευελιξία: Ένα τυπωμένο φυλλάδιο ή αφίσα, όπως και μια τηλεοπτική διαφήμιση, δεν μπορεί να αλλάξει εύκολα μόλις κυκλοφορήσει. Στο διαδίκτυο, μπορείτε να τροποποιήσετε μια διαφημιστική καμπάνια σε πραγματικό χρόνο, σε περίπτωση που παρατηρηθεί κάποιο λάθος. Επίσης, αν το μήνυμα δεν φέρνει το αποτέλεσμα που θέλατε, μπορείτε να τη διακόψετε.